Portrait of cute schoolgirl 5-6 years touching her long auburn hair with kind lovely smile, isolated over pink background

30 Rgp Kaip padėti intravertams jaustis gerai mokykloje?

Mokytojai dažnai susiduria su sunkumais bendraudami su intravertais mokiniais – nežino, kaip juos sudominti, kaip įtraukti į diskusiją, kaip padėti įsilieti į bendrą klasės darbą. Žemiau pateikiame keletą patarimų, kaip pasirūpinti, jog intravertai mokiniai klasėje jaustųsi saugūs ir suprasti.

 

Pasistenkite pažinti mokinius. Metų pradžioje mokytojas turėtų pasistengti artimiau susipažinti su mokiniais, pasidomėti jų mėgstamais mokymosi bei bendravimo metodais. Pravartu žinoti, kad intravertai įprastai yra linkę:

  • Bendrauti mažose grupėse;
  • Gerai pagalvoti prieš pasidalindami mintimis garsiai;
  • Gerai apgalvoti visus įmanomus variantus prieš priimdami sprendimą;
  • Atsipalaiduoti tylioje, ramioje aplinkoje.

 

Atraskite laiko tyliai reflekcijai. Užduokite klausimus, į kuriuos atsakyti vaikai turės atsakymą užrašydami ant lapelio. Viduryje pamokos duokite vaikams minutę laiko užrašyti ant popieriaus lapelio, ką jie šiandien išmoko, kas sunkiai sekasi ir pan.

 

Sukurkite ramų kampelį mokyklos patalpose. Mokyklos triukšmas intravertams gali būti itin varginantis – jiems gali reikėti nuošalesnės erdvės ar/ir atpalaiduojančios veiklos pailsėti nuo bendraklasių šurmulio. Tam puikiai tiktų atokesnė klasės vieta, skirta tyliam skaitymui ar spalvinimui.

 

Pristatykite pamokos temą. Kai kurie intravertai nemaloniai jaučiasi situacijose, kurių negali numatyti iš anksto. Būtent dėl šios priežasties mokytojams rekomenduojama:

  • Prieš pamokai prasidedant pateikti klausimą, į kurį pamokai pasibaigus vaikai turėtų žinoti atsakymą;
  • Glaustai nupasakoti pamokos planą;
  • Išsamiai papasakoti apie artėjantį projektą, kontrolinį darbą ar pan.

 

Įžvelkite ir teigiamą introvertiškumo pusę. Introvertai dažnai susilaukia ne pačių geriausių atsiliepimų iš mokytojų. Tačiau tiek kalbantis su vaiku, tiek su jo tėveliais derėtų pabrėžti ne tik vaiko silpnybes (pavyzdžiui, ,,Turėtum aktyviau dalyvauti diskusijoje”), tačiau paminėti ir teigiamas savybes (tarkime, ,,Esi įžvalgi mokinė, gerai pagalvoji prieš pateikdama atsakymą”).

Ši programa veikia!

Registruokitės nemokamai konsultacijai

Rezervuoti susitikimą