Atostogos – proga mokytis kitaip
Artėjanti mokslo metų pabaiga – palengvėjimas daugumai tėvų, kadangi nereikės blaškytis tarp tėvų, mokytojų ir vairuotojo vaidmenų. Net jei esate patenkinti savo vaiko akademiniais rezultatais, normalu, kad norisi tiesiog pamiršti praėjusius mokslo metus ir mėgautis atostogomis.
Tačiau jei mokslo metų laikotarpiu pastebėjote, jog jūsų vaikui sunku įsiminti informaciją ar susikaupti - turėtumėte susirūpinti ir imtis laiku spręsti šias problemas.
„Galima save apgaudinėti, kad ateinančiais mokslo metais vaikas bus labiau subrendęs ir galės pats susitvarkyti su pamokų ruoša arba jūs skirsite daugiau laiko jo namų darbams, galbūt, rasite vaikui korepetitorių.
Deja, tai nėra ilgalaikiai sprendimai. Tėvai bei korepetitoriai gali padėti vaikui trumpam laikui įsisavinti, išmokti informaciją, tačiau tikrosios mokymosi sunkumų priežasties tai neišspręs“, – sako „Braingym“ mokymų ir kokybės vadovė Justina Inkrataitė.
Be to, vaikui augant, šie sunkumai patys savaime neišnyks. Jei vaikas susiduria su atminties ar dėmesio sutelkimo problemomis, disleksija ar turi Aspergerio sindromą, ateityje reikės dar daugiau pastangų bei laiko, kad įsisavintų pamokų metu pateikiamą informaciją. Vadinasi, korepetitorių skaičius augs kaip ir finansinės išlaidos.
Jei problemos nesprendžiamos laiku, ilgainiui atsiranda ir psichologinių sunkumų bei
nepasitikėjimas savimi.
Kiekvienais naujais mokslo metais vaiko spragos pareikalaus daugiau pastangų ir darbo.Tai gali tapti varginančiu procesu, o šis – galutinai sužlugdyti bet kokią motyvaciją mokytis. Nelaukite kol pamokų ruoša taps sunkiu darbu, o kiekvienas kontrolinis darbas ar egzaminas – didžiuliu iššūkiu, keliančiu vis didesnį stresą.
Derėtų prisiminti, kad praėjusio karantino padariniai ir reguliarių apkrovų smegenims stoka per atostogas vaiko grįžimą į mokyklą tik apsunkina. Ši problema itin aktuali tiems vaikams, kurie anksčiau turėjo problemų įsisavinant žinias. Taip atsitinka, kai smegenys tampa tingios, negaudamos tinkamo pastovaus stimuliavimo.
Todėl matydami, kad vaikai turi mokymosi sunkumų, turėtumėte jį palaikyti, ieškodami
sprendimo, kuris padėtų pašalinti esmines sunkumų priežastis.
Kaip padėti vaikui, turinčiam mokymosi sunkumų?
Dr. Ken Gibson įkurto kognityvinių tyrimų instituto mokslinio tyrimo ataskaitose teigiama, kad prastų mokymosi rezultatų neįtakoja mažas valandų, skirtų mokymuisi, skaičius. Prasti įvertinimai atsiranda dėl nusilpusių kognityvinių įgūdžių, tokių kaip: dėmesys, trumpalaikė ir ilgalaikė atmintis, informacijos apdorojimo greitis, logika ir sprendimai, gebėjimas apdoroti vaizdinę bei girdimą informaciją. Prasti vaiko akademiniai įvertinimai, sunkumai susikaupiant, įsimenant ir suprantant užduoties sąlygas yra signalas susirūpinti tėvams ir mokytojams.
Vienas iš būdų išsiaiškinti, kur slypi sunkumų priežastys, yra metodas, kurį sukūrė dr. Ken Gibson vadovaujama mokslininkų komanda. Jie sukūrė kognityvinių įgūdžių įvertinimo testą - Gibson testą, leidžiantį problemų priežastis išsiaiškinti vos per 45–60 minučių.
Šį testą atlikti svarbu, kadangi pastebimų problemų priežastys gali būti visai kitos nei įsivaizduojate. Tai patvirtina dviejų vaikų, atsidūrusių „Braingym“ centre, pavyzdžiai. Abiems nesisekė mokykloje, tėvai ir mokytojai matomas problemas apibūdino panašiai.
„Abiem vaikams atlikus Gibson testus paaiškėjo, kad pirmuoju atveju susidūrėme su labai gabiu vaiku, kuriam tiesiog sunku susikaupti. Taigi, jam pakako trumpos treniruočių programos, kad padėtume išspręsti problemą. Antruoju atveju paaiškėjo, kad dauguma vaiko testo įvertinimų yra žemesni nei vidutiniai, todėl reikėjo ilgesnės programos, kurios metu susitelkėme ugdydami visus įgūdžius.
Testo atlikimas yra labai svarbus, ieškant sprendimo būdo, nes žinodami, kokios sunkumų priežastys, galime dirbti tiesiogiai šalindami jų priežastis“, – paaiškino „Braingym“ mokymų ir kokybės vadovė J. Inkrataitė.
Dr. Ken Gibson sukurta veiksminga metodika padeda įveikti tokius sunkumus kaip disleksija ir skaitymo sutrikimai, ADHD/ADD keliamus sunkumus, atminties problemas, kalbos sutrikimus.
„Braingym“ naudojamas „BrainRx“ metodas yra unikalios smegenų sričių lavinimo treniruotės, stiprinančios 7 pagrindinius kognityvinius įgūdžius. Tai paprastas, bet efektyvus būdas įveikti mokymosi, koncentracijos bei atminties problemas.
„Mūsų efektyvumo raktas yra individualios treniruotės su sertifikuotais treneriais ir programa, pritaikyta atsižvelgiant į kiekvieno studento individualias galimybes bei poreikius. Lietuvoje ir visame pasaulyje mūsų programą išbandė daugiau nei 100 tūkst. žmonių.
Mūsų studentų atlikti testai rodo, kad baigus programą IQ gali padidėti iki 20 proc., o rezultatai 98 proc. atvejų nesikeičia praėjus metams po programos baigimo“, – kalbėjo J. Inkrataitė.
Atostogos – laikotarpis, kuomet vaikai neapkraunami mokslais ir papildomomis veiklomis, todėl „Braingym“ parengė vasaros treniruočių programą – „Summer Brain Drain“. Programa skirta lavinti kognityvinius įgūdžius ir padėti per 7 savaites pasiruošti naujiesiems mokslo metams.